Muchołówki. Minął kolejny rok

Moja kariera hodowcy muchołówek trwa już prawie 3 lata.

Zaczęło się od wystawy storczyków i roślin mięsożernych w czerwcu 2006 na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Impreza jest cykliczna, więc chętnych zapraszam do śledzenia informacji o imprezie.

Na wystawie zakupiłem muchołówkę, roślinka dzielnie rosła przez całe lato, ustawicznie dokarmiana przez moją piękniejszą połowę.

Jak co roku, na początku marca, przesadzałem do nowych doniczek swoje rośliny.

Tym razem, ponieważ do muchołówek przyplątał się jakiś szkodnik, każdą z roślin dokładnie wypłukałem pod bieżącą wodą

Muchołówki na podstawce

Muchołówki na podstawce

i przesadziłem do nowej ziemi (wcześniej wyparzonej w piekarniku).

Ziemia dla muchołówek

Ziemia dla muchołówek

Po ponad miesiącu widać, że muchołówki mają się dobrze, dzielnie rosną i są już po pierwszym posiłku🙂

Muchołówka po posiłku

Muchołówka po posiłku

Muchołówki na polowaniu

Muchołówki na polowaniu

Więcej zdjęć moich roślin z ostatnich trzech lat można znaleźć w moich galeriach na WAYN-ie — tutaj i tutaj.

Tagi: , , ,

Odpowiedzi: 4 to “Muchołówki. Minął kolejny rok”

  1. marakyo Says:

    Mam gorącą prosbę. Mógłbyś mi pomóc?
    Kupiłam pod koniec marca muchołówkę. Od niedawna czernieją jej pułapki a czasami same fragmenty liści. Dużo naszukałam się w internecie ale niewiele sensownego znalazłam. Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
    Pozdrawiam serdecznie!!

  2. Grzegorz Gierlik Says:

    Mi też czernieją (zobacz: http://picasaweb.google.com/ggierlik/WiosenneRozsadzanieMuchoOwek#5478302015783753794 ).

    Jeżeli u Ciebie wygląda to tak samo, to myślę, że wszystko jest w porządku.

    Ja u swoich muchołówek obcinam takie liście raz na jakiś czas (nożyczkami do paznokci dla dzieci).

  3. marakyo Says:

    U mnie nawet nie zdąży dojść do takiego stanu😉
    Jeśli widzę, że pułapki już są „zsiniałe” to je obcinam.
    Chociaż ostatnio dzieje się z nią coś dziwnego, bo świeżo „wypuszczone” pułapki, zamykają się tylko raz na jednej ofierze, po czym otwierają się, ale już więcej się nie zamykają😦

  4. nicram Says:

    To ze liscie czanieja to normalne, a to ze sie nei zamykaja ponownie wynika z braku slonca. Mucholowka musi miec go bardzo duzo, tak zeby te lapki w srodku robily sie czerwone.

Skomentuj

