UI. Deutche Bank. Część druga, ostatnia

W pierwszej części opisałem drogę do poznania wysokości salda i wolnych środków na rachunku prowadzonym przez Deutche Bank PBC S.A.

W części drugiej przejdziemy długą drogę od pomysłu ,,zapłacimy rachunek przez internet z db easyNET” do zlecenia przelewu.

Po zalogowaniu -- Jak zrobić przelew?

Z części pierwszej pamiętamy, że mamy wolne środki, możemy więc zlecić przelew. Po chwili wahania (jak zrobić przelew?) wybieramy opcję Twoje konto i już po chwili wiemy, że to był… krok w dobrym kierunku…

Sekcja Twoje Konto/Przelewy -- nadal nie można zlecić przelewu

OK. Jest opcja Przelewy, wybieramy ją, jest opcja Przelew zwykły (bank uprzejmie cały czas nas informuje co możemy po każdym wyborze zrobić – może przydałby się fikuśny wizard aby powiedzieć biednemu użytkownikowi, ile jeszcze kroków go czeka, aby móc wypełnić polecenie przelewu?).

OK. Mamy formularz Przelewu zwykłego. Formularz poza takimi oczywistymi oczywistościami jak komu, ile i za co pozwala wybrać też numer rachunku — niestety nie informuje, który rachunek jest który, ba, nie informuje nawet w jakiej walucie ten rachunek jest prowadzony…

Podstawowe informacje o rachunku -- widać ujemne saldo i większe od zera wolne środki

OK. Wycofujemy się. Wybieramy kolejno: Twoje konto, Stan rachunków, zapisujemy numer rachunku i wracamy do przelewu: Twoje konto, Przelewy, Przelew zwykły. Wypełniamy formularz, wybieramy rachunek do obciążenia i gotowe — przelew zlecony.

Pozostaje sprawdzić, czy przelew wyszedł.

Tego co teraz napiszę, w wersji demo nie da się zobaczyć, ale naprawdę tak jest, a przynajmniej było pół roku temu.

Oto historia, która bezpośrednio pchnęła mnie od opisania systemu db easyNET.

Nadszedł dzień bardzo ważnego przelewu. Pierwsza sesja ELIXIR wyszła, jest 9.30 rano. Upewniam się, czy mój bardzo ważny przelew wyszedł: Twoje konto, Stan rachunków — ooops, saldo bez zmian.

OK. Sprawdzam historię rachunku — wybieram rachunek, wybieram Aktualizuj, przelewu nie ma i tutaj. Dla pewności zmieniam datę do na jeden dzień w przód. Przelewu nadal nie ma. Oj, niedobrze…

Sprawdzam przelewy oczekujące (może nie wysyłają przelewów pierwszą sesją?). Wybieram kolejno: Twoje konto, Zlecenia oczekujące, Przelewy zwykłe (dlaczego Zlecenia stałe są pierwsze?). Przelewu nie ma…

Jak powiedziano mi w Infolinii — ta zadziała doskonałe (pani z Call Center znalazła i docisnęła techników i oddzwoniła z wyjaśnieniami) — dane w serwisie są aktualizowane po zaksięgowaniu sesji — czyli po paru godzinach. A w międzyczasie przelewy wyszły i ich nie ma…

Dla wyjaśnienia — podstawowe konto mam w innym popularnym banku — może przyzwyczajałem się do innego interfejsu i stąd moje problemy, ale mam wrażenie, że nie…

Czekam na opinie.

Tagi: , , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: