Fantastyczny blog dziś znalazłem, czyli UI Design

W ramach wieczornego (bo Wiosna padła o 19!) przeglądania nowych wiadomości w czytniku RSS zajrzałem na WebUsability.pl, przeczytałem ostatnie wpisy, w tym ten o wnioskach z projektu Blogfrog.pl. Obserwacje są ciekawe — też mam wrażenie, że wiki to doskonały sposób na zarządzanie dokumentacją projektu — prosty, szybki, łatwo dostępny i zapewniający dokumentowanie zmian — czyli wszystko czego potrzeba, aby projekt nie utknął na formatowaniu tabelek w Wordzie🙂.

Po lekturze wpisu zajrzałem na stronę projektu Blogfrog.pl — strona ma miły dla oka wygląd, choć, jak dla mnie, to trochę za dużo informacji jest pokazane na stronie głównej.

Ale do rzeczy — w oknie ,,Najpopularniejsze blogi” dostrzegłem blog UI Design — jest nawet wyżej niż doskonały blog Alexa. Zajrzałem i nie pożałowałem.

Przeczytałem większość wpisów jednym ciągiem — już dawno nie zdarzyło mi się, żeby blog lub informacja na stronie WWW tak mnie zaciekawiła.

Marek nie tylko rzeczowo opisuje problemy projektowania interfejsu użytkownika, ale też metody i narzędzia, które ułatwiają projektowanie dobrego UI.

Dobrze jest przeczytać, a nawet zobaczyć w akcji coś na temat ,,paper prototyping”, czy przeczytać o polecanych narzędziach do prototypownia.

Warto też przeczytać schematach kolorystycznych i dobieraniu kolorów na stronach WWW oraz ich wpływie na zachowanie użytkownika.

I tylko jednego nie rozumiem — dlaczego czytając archiwalne wpisy, nie ma możliwości powrotu do strony głównej? To jakiś konkurs pt. ,,znajdź błąd na mojej stronie”?

Marek — doskonała robota! Gratuluję!

Tagi: , ,

Odpowiedzi: 3 to “Fantastyczny blog dziś znalazłem, czyli UI Design”

  1. marekkasperski Says:

    Dziękuję za info. nt. bloga.

    Co do „dlaczego czytając archiwalne wpisy, nie ma możliwości powrotu do strony głównej? To jakiś konkurs pt. ,,znajdź błąd na mojej stronie”?” To nie konkurs, to domyślny układ systemu blogów w blox.pl. Coś na kształt domyślnego układu u Ciebie, gdzie by skomentować klikam na link zatytułowany „No Comments”🙂 Ale postaram się błąd po mojej stronie poprawić w wolnym czasie.

  2. Grzegorz Gierlik Says:

    Fakt. Domyślny układ na który mamy niewielki wpływ. W moim wypadku — rozmiar czcionki, formatowanie dat i ta nieszczęsna stopka wiadomości.

    Z ciekawości sprawdziłem parę blogów na blox.pl. Wszystkie mają ,,klikalny” nagłówek, tylko Twój nie i to, w mojej opinii, go wyróżnia🙂.

  3. Tomek Karwatka Says:

    Cieszy mnie, że Blogfrog.pl spełnił swoją funkcję i znalazłeś dzięki niemu „fantastycznego bloga”🙂. Marek faktycznie robi dobrą robotę na swoim blogu, respekt!🙂

Skomentuj

