Idee. Allegro dla zawodowców

To pomysł autorstwa Kuby Chabika, opisany w felietonie ,,Bez pcheł” w numerze 21/2006 tygodnika Computerworld.

W skrócie: Na Allegro.pl wielu sprzedawców to firmy i sklepy (zwane dalej zawodowcami) wykorzystujące Allegro jako jeden z kanałów dystrybucji. Dlaczego Allegro, a nie własny sklep internetowy?

Bo mało jest prawdopodobne, aby klient wybrał nikomu, zazwyczaj, nieznany sklep, i w nim dokonał zakupów.

Najważniejsze zalety Allegro to:

  • System komentarzy, który ułatwia obu stronom transakcji ocenę wiarygodności kontrahenta.
  • Jednolite kryteria opisu towarów.
  • Łatwe porównanie ofert.
  • Ogromny wybór towarów.

Kuba w swoim artykule sugeruje, że Allegro dla zawodowców to będzie żyła złota.

No cóż… Tak też może się zdarzyć, ale ja w to nie wierzę. Wydaje mi się mało prawdopodobne, aby ktoś mógł zagrozić pozycji Allegro w Polsce. Powodów jest wiele, a najważniejszy to baza użytkowników. Bardzo trudno byłoby przekonać do nowej platformy, zarówno Sprzedających (klientów już mają na Allegro), jak i kupujących (wystarczy im Allegro). Losy eBay.pl najlepszym tego przykładem.

Wydaje się, że jedyną szansą na żyłkę złota, byłoby oferowanie systemu wspierającego zarządzanie obsługi aukcji wystawianych na Allegro, ale Allegro oferuje już takie narzędzie — Menadżera Sprzedaży, a niezależni dostawcy oferują własne narzędzia.

A więc zanim uwierzysz w żyłę złota w Allegro, zapoznaj się z zasadą numer jeden Joela Spolskyego, z przedmowy do książki ,,Micro-ISV: From Vision to RealityBoba Walsha.

Choć z drugiej strony, system obsługi firmy dostępny przez przeglądarkę, taki jak ISOF, wyposażony w moduł obsługi aukcji internetowych (w tym obsługi płatności), na pewno miałby jeden plus więcej u potencjalnego klienta — zawodowca z Allegro.

Tagi: , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: